Blogger Layouts


Norfaraliza & Mohd Sahfulnizam

Wednesday, September 19, 2012

PUISI : KECEWA KERANA CINTA

Jika ini dugaan darimu dalam hubungan kali ini
Aku redha.. akan ku kuatkan hati untuk menempuhnya
Walaupun hatiku menangis setiap saat...
Aku pasrah.. untuk mempertahankan impian mahligai setiap insan di sekeliling ku yang ingin lihat aku bahagia...
Biarlah aku disakiti sendiri dari orang di sekeliling ku di sakiti...


Jangan ikutkan hati untuk mengambil sesuatu keputusan yang melibatkan satu ikatan pertalian dengan tergesa-gesa tanpa berfikir panjang.

Memiliki teman lelaki yang garang adalah seribu kali lebih baik drpd memiliki teman lelaki yang curang

Selagi kesetiaan berada dalam hatiku, akan ku pertahankan demi kebahagiaan..
Selagi hati aku masih untukmu, kau jagailah hatiku..
Jangan kau sesekali meragukan kesetiaan ku..
Jangan kau lukakan hatiku..
Kerana semua itu akan mengubah semua yang ada untukmu...


Sanggup lukakan hati orang yang ada ikatan dengan kita DEMI mempertahankan orang yang tiada ikatan dengan kita?
Jika itu dirimu ...
Mengapa kau pilih aku?
Adakah dasar cinta atau hanya sandaran?
Tahukah engkau betapa nialinya hati aku?
Kau sanggup lukakan hati aku demi insan lain.
Kenapa kau tak pilih dia jika ini kesudahannya..
Kesudahan menyakiti hati insan yang tahu menghargaimu..
Kini jika dia pilihanmu, kau pergilah pada dia..
Tinggalkan aku sendirian dari hatiku selalu disakiti dan menangis kerana bersama insan yang tak tahu hendak menghargai cintaku..
 
 
 

No comments:

Post a Comment

celoteh anda