Blogger Layouts


Norfaraliza & Mohd Sahfulnizam

Monday, January 2, 2012

Pertemuan kali kelima...

 Salam tahun baru 2012 untuk semua...

   Pada 31.12.2011 adalah pertemuan kali kelima antara aku dan dia. Kali ini kami akan sambut tahun baru bersama buat kali pertama. Pertemuan yang akan mengubah kehidupan dalam perhubungan kami.
  Petang 31.12.2011 selepas menikmati hidangan KFC, kami ke pusat membeli -belah Mid Valey, kami bersiar-siar disitu. Melihat kecomelan dan gelagat binatang di Pets Wonderland. Hampir 3 jam kami di Mid Valley sehingga kakiku sakit.
   Aku dan dia hanya lepak di Petaling Jaya pada malam tahun baru itu. Kami melihat dari jauh percikan bunga api dari kemuncak bangunan hotel Hilton Petaling Jaya dan dari beberapa tempat yang lain. Seronok sangat dan cantik. Tepat 0000pg adalah satu buku baru untuk kami, dimana hanya dia dalam hati aku setelah aku mengambil keputusan untuk aku pilih dia. Aku terasa satu kelegaan dan kepuasan membaitkan satu kebahagiaan yang tidak mampu ku ucapkan.
   Pada keesokkan harinya 01012012 kami meneruskan perjalanan kami. Perbincangan kami pada mulanya ingin ke GM Klang tetapi kami ke Empire (Soho) sebab aku telah lama teringin untuk kesana. Kami berjalan-jalan dalam Empire. Kemudian kami menikmati Tutti Frutti.
'Aku cinta padamu"

   Selepas itu, Kami menonton wayang filem "Papa I Love You", filem yang kedua kami tonton selepas " Suatu Malam Kubur Berasap". Panggung yang sunyi kerana tidak ramai yang menonton. Pusat membeli-belah penuh jugak dengan kesesakan manusia tetapi yang ramai pedatang asing. Riuh rendah dalam pusat membeli-belah tersebut.

   Jam 0530petang kami ke Pelabuhan Klang bersantai disana pula. Disana kami berbual dan melihat gelagat pelbagai ragam manusia disekeliling. 0622petang.. disitu jua aku menyerahkan telefon bimbitku pada sidia untuk membuang segala-galanya mengenai si lama. 879 mesej telah dibuang bersama dengan gambar-gambar. Aku meminta dia yang melakukan kerana aku tidak sanggup melihat. Dalam tidak sedar aku mengalir airmata dan terharu yang teramat sangat. Kesian dia tertanya-tanya mengapa aku menangis, aku hanya mampu berkata "...tak ada ape2.." sedangkan naluri aku hanya Tuhan sahaja yang tahu ketika itu. Senja semakin hilang, pemandangan disitu semakin cantik. Kekuasaan Allah ciptaan-Nya terlalu agung.
Dia yang ku amat cintai.

Diriku hanya untukmu Mohd Sahfulnizam

Indahnya pemandangan ini

Pemadangan di kala senja

   Jam 0750petang kami menuju ke stesen komuter K. Raja Uda. Dia menghantar aku pulang. Semasa menunggu ketibaan komuter hampir satu jam setengah kami berbual dan berbincang mengenai perhubungan dan kisah silam kami. Aku juga menjelaskan mengapa airmata ku mengalir. Aku terasa amat lega ketika dapat luahkan semua yang tersirat dalam hati kecilku. Aku juga terasa teramat bahagia ketika dia melamarku menjadi pemaisurinya .Aku suka melihat bila dia ketawa. Aku rasa satu kepuasaan bila dia tertawa. Dia juga mengatakan dia gembira di malam tahun baru, dimana dia tidak pernah merasai sebegitu. Dia turut mengatakan untuk membawa aku pulang kerumahnya untuk mengenali ahli keluarganya tapi aku belum bersedia dan aku tidak mahu mengenali selagi aku tidak sah dimilikinya. Jam 0938malam komuter yang ditunggu tiba, seperti biasa salam dihulurkan tangannya kukucupi dan dia mengucupi pipiku untuk pertama kalinya. Aku hanya mampu tersenyum. Dengan perlahan langkah ku memasuki komuter. Berat hati aku untuk berpisah dengannya ketika itu. Terima kasih cinta kerana kau membuatkan aku amat bahagia disampingmu selama 2 hari itu. Maafkan aku kerana aku menlukai hatimu dengan karenah aku yang tidak menentu.

 





No comments:

Post a Comment

celoteh anda